Sunday 27 August 2017

This Is How I Overcome My Stress

Assalamualaikum and hai semua :)

.

It's been days, weeks and months since my last update. Huhu. Janji nak aktif ber-blog tapi update blog sangat jarang sekali. Apa ni Shaaa! Haha.
.
Ok. Actually aku tulis blog ni sebab tengah geram. Tengah stress dengan somebody someone ni. But, let it be secret. I dont think I should tell about that here.
.
So, the main point aku tulis entri ni sebab nak release tension je. Haha. Yup, I found out that writing is really help me to overcome my stress. Sebab bila kita write something, kita macam pour everything pada writing kita. Right?
.
Ok, done. Cukuplah tu sampai situ. Dah dah. Malas nak fikir pasal masalah. Huuuu. Dah besar ni pepandailah release stress kan. Tak perlu lah fikir sangat. Everything happened for a reason kan :')
.
Soooo, those yang follow me on blog mesti tau kan yang aku sekarang dah form 4. Yup, am already a form 4 student. Sweet 16. Piss! Maknanya dah 2 tahun dah aku jadi blogger since I started blogging when I was 14 on 2015. Wow! How time flew. Cepatnya kalah kilat. Kan? Sekejapan je dah 2 tahun berlalu.
.
And itu juga bermakna I just have another one freaking year untuk dilalui sebelum aku tamat sekolah. Yeay for me! Haha. Am so excited to finish my school. Tak sabar nak habis sekolah. Tak sabar nak persue study. Tak sabar nak keluar dari Negeri Terengganu. Aku tak benci Terengganu malah aku sangat sayang negeri Terengganu, tanah tumpah darahku ini. Tapi, kalau boleh aku nak sambung belajar ke negeri lain la. Nak cari pengalaman lebih. Asyik duk Terengganu je kan dari kecil. Tapi kalau dapat persue oversea lagi bagus >_<
.
Aku plan after SPM nak masuk matrik. After that, apply for degree. Persue degree for 3 years camtu, then grad. After grad, nak bekerja dulu. Cari pengalaman dan tambah pendapatan. Dalam masa yang sama, apply for master. Aku target aku nak persue PhD at least before or when I am 30. Sbb before 40 aku nak ada PhD dah. Huhu. Jauh benau aku plan yaa. Takpe, jaminan untuk masa hadapan. Kita kenalah ada rancangan untuk kehidupan akan datang kan ;')
.
Soooo, actually after writing all this, aku still tak dapat nak calm lagi. Rasa marah ni membuak-buak lagi. Rasa macam nak sumpah seranah orang pun ada. Ha! But, seems like it's not a good thing to do kan. Tak elok la marah-marah sumpah seranah orang ni. Even ada yang mengatakan, "Kalau sedang marah ketika berdiri, duduklah. Jika sedang duduk, baringlah." Why? Because ia akan mengurangkan rasa marah tu. Seriously talk! Aku memang apply mende ni bila marah. Kalau marah, memang masuk bilik kunci pintu, then baring atas katil. Kalau menangis, menangislah. Worth it okay! Then, within minutes marah tu akan reda. Sakit hati tu akan hilang. And everything akan kembali pada sedia kala. Kita akan lupa everything happened. Kalau ingat pun, takdelah emo sangat. Try la mana tahu berkesan ;') And nanti kalau dah nangis tu, mesti tanpa kita sedar kita akan tertidur. Tidur. Sebab penat nangis. Penat tahan jiwa. Relax. Everything gonna be okay. Ingat janji Allah :)
.
Hemmm. What else eyh?
.
Ohhhh, actually IG @syraabeautyhq dan @shamohdstore tengah launch contest sekarang. Pergilah usha-usha IG dorang mana tahu kot-kot kalau korang join korang boleh jadi pemenang kan? IG @shamohdstore akan end contest on Tuesday. Selasa. And malam tu InshaAllah akan announce pemenang. @syraabeautyhq pula tak pasti bila tapi dalam minggu ni la. Usha tau, jangan tak usha!
.
And one more thing. @syraabeautyhq sedang mencari dropship untuk produk kecantikkan dorang. Korang yang berminat boleh tinggalkan no. handphone (whatsapp) di DM IG @syraabeautyhq ok?
.
Ok, tu je kot yang nak cerita. And honestly talk, marah aku dah kurang. Hampir takde dah. Cuma rasa sakit hati je ada sekarang. Yup, sakit hati. Fuh! Sakitnyaaa rasa tu. Lebih baik kena pisau tajam dari sakit hati. Sebab sakit tu cannot describe T_T . Maybe I should sleep. Lagipun, it's already 11.30 pm. Yup, I should sleep :)
.
Ok lah. That's all for tonight. Till then everyone :* I love so much!
.
Assalamualaikum.

.
.

Thanks for reading this entry ^_^

No comments:

Pesanan Untuk Kaum Hawa

Assalamualaikum semua :') . Memang trend eyh zaman sekarang pakai tudung (turban) tutup rambut je. Kenapa? Batang leher tu bukan aurat...