Tuesday 24 May 2016

Bukti Aku Tak Aktif Media Sosial

Assalamualaikum and hye semua :')

.

Honestly talk, aku memang tak aktif media sosial. Kalau IG tu, aku selalunya buka sebab nak stalk bloggers je. Post gambar jauh sekali. Facebook pulak, aku hanya buka bila aku dapat emel yang memaksa aku untuk on FB. Kalau tak, jangan harap! Twitter? Akaun Twitter ada. Tapi aku tak dah ingat apa emel dan password Twitter aku XD So, faham-faham aje lah. WeChat? Oh, kita takde WeChat. Kita tak main WeChat. Kita malas ╯﹏╰ Kalau bab whatsapp tu, aku memang malas sangat-sangat nak ambil tahu. Kadang tu rasa serabut giler bila banyak whatsapp masuk padahal ada 2 group je. Group saudara-mara dan group sekolah menengah. Itupun dah sangat menyakitkan hati bila handphone hang disebabkan whatsapp banyak sangat. Ada jugak niat nak delete whatsapp tapi nantikan menyusahkan diri sendiri pulak. Ish, macam-macam hal.

Tapi kan, saudara-mara aku especially yang mak cik-mak cik la selalu sangat kata yang aku ni kaki FB.  Tidak tahukah diorang yang aku sudah bosan bermain FB? Besides, aku main FB guna jari, bukan kaki -,- Sedih Awang Mursyid dengar kata-kata mak cik-mak cikku itu sebab diorang fail sastera. Wuuuu T_T

Tetapi, walau seratus lima puluh jatuh kali aku beritahu diorang perkara yang sebenar sekalipun, diorang still tak nak caye dengan aku and tetap jugak nak stick pada pendirian diorang yang aku ni kaki FB. Oh, sadisnya π_π Kaki FB tu diri aku yang umur 12 tahun dahulu. Bukannya 15 tahun. Perkara tu dah 3 tahun pun berlalu u__u

Tetapi, apa kan daya? Diorang bukannya nak percaya. So, untuk buat diorang percaya dengan kata-kata aku, aku upload gambar ni sebagai bukti yang aku bukan kaki FB dan media sosial yang lain. Tak kisahlah kalau mak cik-mak cikku tak dapat baca pun sebab diorang tak tahu aku ada blog. Asalkan korang baca. Hehe XD

Dah, bye. Assalamualaikum :')

.

Thanks for reading this entry ^_^

.

Bukti:

Gambar pertama : Status last aku kat FB.
Gambar kedua : Jumlah gambar yang aku upload di IG sepanjang 2 tahun aku ada IG. Sila abaikan bilangan followers. Faham-faham ajelah. Aku ni bukannya hot stuff -..-"
Gambar ketiga : Kali terakhir aku upload gambar di IG ialah 5 weeks ago. Dah sebulan dah IG aku bersawan. Hem...

No comments:

Pesanan Untuk Kaum Hawa

Assalamualaikum semua :') . Memang trend eyh zaman sekarang pakai tudung (turban) tutup rambut je. Kenapa? Batang leher tu bukan aurat...