Thursday 3 March 2016

The Story-History About Me And ...

Assalamualaikum and salam Jumaat semua penghuni bumi ^_^
.
.
Hari ni hari Jumaat. Hari ni Teganu cuti!!
.
.
Tak nak tulis panjang-panjang sebab tak ada nak tulis apa sangat pun. Just nak story sikit.
.
.
"There're times when strangers are like family and family are like strangers."
- Hlovate, Rooftop Rant
.
.
Fyi, aku sekarang ni dalam usaha untuk khatamkan sebuah novel entitled Rooftop Rant by Hlovate.
.
But, that's not the point here. The point is... cuba fahami betul-betul quote kat atas tu.
.
.
"There're times when strangers are like family and family are like strangers."
.
"There're times when strangers are like family..."
.
Aku ada seorang kenalan. Nak kata kenal lama tu. Em... bolelah kot. Aku kenal dia since aku darjah 6 (2013) lagi. And now aku dah form 3 (2016). Kiranya tahun ni dah masuk tahun ketiga kitorang kenal.
.
Dia bukan sesiapa pun sebenarnya. Dia tak ada pertalian darah langsung pun dengan aku. Dia cuma kenalan aku. And, actually perkenalan kitorang tak dirancang pun. Berlaku dengan tidak disengajakan. Offhanded.
.
I don't know bagaimana ia boleh berlaku but it's just happen too fast. Macam storm. Ha... Lebih kurang gitulah.
.
I just don't know how to put 'them' in words.
.
I just don't know how to tell it in words.
.
Susah sebenarnya nak cerita kisah aku dan dia ni.
.
.
Nak dijadikan cerita, aku ni jenis yang suka bercerita tapi aku tak tahu nak bercerita kat siapa. Aku ramai kawan. But... Tak semua kawan boleh dipercayai kan? So, memang kebanyakan perkara aku simpan sendiri.
.
Aku ni pulak jenis yang kecoh juga  kalau kena dengan orangnya lah. Kalau tak kena tu, aku ni memang macam gadis Melayu terakhir lah. Ayu lah sangat~ Haks!
.
So disebabkan aku ni jenis yang suka bercerita and kecoh, aku memang ada banyak cerita yg nak di-share dengan people.
.
But, the problem is... aku tak ada orang nak share story. Or, lebih tepat kalau dikata →_→ aku tak tau nak share story dengan siapa.
.
So, aku pun share-lah dengan dia.
....
Satu yg aku suka tentang dia is.. Walaupun bahasa dia kasar tapi di sebalik bahasa yang kasar tu tersimpan seribu satu nasihat.
.
Aku suka share story dengan dia and aku suka bila dia nasihat aku. Aku akan rasa macam dapat semangat baru.
.
See?
.
Sampai satu ketika, timbul rasa suka kat dia and seriously aku dah anggap dia macam abang sendiri.
.
Kenapa aku boleh suka dia?
.
Dia tak caring.
Dia tak sweet.
Dia tak ada apa yang kebanyakan guys ada.
Senang cerita, dia tak hebat langsung pun.
Tiada keistimewaan langsung.
.
But...
I just like him just the way he is.
.
Dia jujur dengan aku.
Tak pernahnya dia keluarkan ayat-ayat manis menggoda macam lelaki lain. Seriously!
Bahasa dia kasar. Tak adanya nak.
lembut-lembut.
Dia bercakap straight to the point. Tak berlapik langsung. Tak kisah pun kalau aku terasa hati or what.
.
Kalau korang yang baca ni mungkin rasa dia ni sangat anoyying kan?
.
Actually, yes. Dia memang anoyying. Tapi sikap anoyying yang ada pada diri dialah yang buat aku suka dia.
Kan dah kata, I just like him just the way he is.
.
Tapi... aku tau batas-batas pergaulan antara kitorang berdua. Sangat tak proper kalau aku dan dia terus berhubung walaupun bukan selalu.
.
Walaupun aku anggap dia tu macam abang aku, tapi dia still bukan sesiapa dengan aku. Dia bukan mahram aku.
.
.
Kalau korang tanya, aku ni just anggap dia sebagai abang aje ke? Lebih dari tu tak ada ke?
....
Hem... To be honest memang ada la. Memang adalah perasaan suka yg 'more than abang' tu. Tapi bila fikir balik. Aku baru je 15 tahun kot. Tak sesuai lagi nak bercintan-cintun bagai. Definisi cinta yang sebenar pun aku tak tau. Heh.
.
One more, azam aku adalah nak buka buku baru. Nak tinggalkan zaman jahiliah yang kalau diikutkan taklah jahiliah sangat tapi jahiliah la jugak. Aku nak jadi seorang Siti Halimah yang baru. Bukan macam yang dulu.
.
.
"There're times when strangers are like family and family are like strangers."
.
"There're times when strangers are like family..."
.
.
Macam dialah. Dia strangers. Tapi sometimes, aku rasa dia tu dah macam family aku. Cuma sekarang ni, hem... Time passes. Things changed. And... people changed.
.
Maybe aku patut beri peluang kepada diri aku untuk mengenali Dia Yang Maha Esa dengan lebih dekat.
.
Mungkin aku patut beri diri aku peluang untuk capai azam aku.
.
Dan, mungkin aku patut beri diri aku dan diri dia peluang untuk tunaikan janji kitorang.
.
Janji untuk :
TAK CONTACT.
CONTACT APABILA PERLU SAHAJA.
.
"Things are easier said than done."
.
Susah sebenarnya.
.
Tapi takde sape yang tahu. Cuma aku.
.
.
.
Hem... Takpelah. Sampai di sini sahaja coretan aku. Malas nak fikir banyak.

And the rest is history....
HI - STORY
***
Alhamdulillah, sekarang aku dah boleh terima hakikat. No more escapism. Haha.
Actually, the home truth is aku ni type yg lebih kurang macam stand-offish la. Recluse pun iya jugak. Anti-soc pun padan. It sounds soooo pathetic kan? OK. Adontker :p
Tapi kan... Kenkawan aku cakap aku ni sangat peramah kot. Happy-go-lucky je.
Hem... Aidono la wat tu sei.
***
Fyi, aku dengan dia tak pernah pun face to face. Berbual through handphine pun tak pernah. Just melalui pesanan ringkas FB.
Hem.. Berjasa jugak Mike Zuckerberg kat diri aku. Ke aku yang berjasa dengan dia?
Haks XD
Tapi... disebabkan Mike Zuckerberg jugaklah aku jadi panasaran. Hilang identiti and batak HOT. Tapi itu dulukah. DULU ok. Sekarang tak dah :p
***
Kelmarin, Khamis, 3 Mac 2016, dia dapat result SPM. Aku rasa dia dapat result yang best and after this maybe dia dapat masuk Uni yang hebat. Maybe. And maybe aku bukan sesiapa lagi bagi dia.
.
OK. It's ok. I don't care. Let time decides.
***
Note untuk dia kalau dia baca.
.
"Seriously aku takde chating dengan lelaki lain." Dan takkan ada.
Kecuali untuk perkara mustahak. Tapi kalau chatting just untuk main-main and suka-suka. NO WAY, MAN. TAK ADA.
***
OK, BAI.
ASSALAMUALAIKUM :)
.
.
Thanks for reading this entry ^_^

***

(ADDITION)



Inilah novelnya. Rooftop Rant by Hlovate.
Melekat di hati, mengisi nurani :)

No comments:

Pesanan Untuk Kaum Hawa

Assalamualaikum semua :') . Memang trend eyh zaman sekarang pakai tudung (turban) tutup rambut je. Kenapa? Batang leher tu bukan aurat...