Friday 2 October 2015

Pabila Manusia Berbicara

Jumaat/18 September 2015




Assalamualaikum...

Fakta: Mulut manusia memang tak boleh ditutup.

Yeah.. Aku setuju 200% dengan fakta di atas. Mulut manusia memang tak boleh ditutup. Hatta mulut aku sendiri pun tak boleh tutup. Seriously, aku tak boleh tutup mulut aku sendiri. Ada aje perkara yang mulut aku nak cakap. Pot pet pot pet..

Tapi, mulut orang lain lebih lagi.. Mulut orang lain lagi dasyat. Dah lah tak boleh nak tutup, kerjanya pot pet pot pet 24/7, paling teruk bila pot pet pot pet sebab kutuk orang. KUTUK ORANG!

Eheh! Itu bukan something yang bagus.. Bukan k, bukan...

Aku tak tahulah apa yang manusia-manusia ni nak dengan aku. Semua yang aku buat semuanya tak kena kat mata diorang. SEMUA.. SEMUA.. Aku pun tak tahulah kenapa diorang tak puas hati sangat dengan aku. Sampaikan, kan.. Sampaikan cara aku berpakaian pun nak jadikan topik mengumpat, mencaci dan paling teruk mengutuk..

Kalau aku pakai baju kurung dengan tudung bawal lepas tu pin macam rama-rama plus sarung kaki, diorang kata aku ni bajet alim. Bajet ustazah etc. Mentang-mentanglah aku ni budak sekolah agama, so pakailah alim-alim, kan? Pakai sarung kaki pun sebab nak tunjuk alim. Bila berjalan, sengaja jalan laju-laju sebab nak tunjuk sarung kaki. Oh no!

Tapi...

Bila aku pakai seluar + t-shirt + shawl + sarung kaki, diorang cakap aku ni tak padan dengan budak sekolah agama pakai cenggitu.. Kata diorang, budak sekolah agama tak sesuai pakai seluar dengan t-shirt lepas tu shawl.. Tak nampak macam budak sekolah agama langsung. Diorang kata lagi, tak guna aku pakai sarung kaki tapi pakai seluar... Gerrr >_<

OK, OK.. Aku pakai baju kurung salah, pakai seluar pun salah. Habis tu, kau nak suruh aku pakai apa? Jubah dengan tudung labuh bulat plus purdah? Cenggitu?

Hello!!!

I dont care la korang nak judge aku camne pun. I dont care.. Suka hati aku la nak dress cenggitu ke, cenggini ke, that's my problem. And, that's non of your bussiness. If I wanna wear baju kurung, I dont ask you to buy me a baju kurung pun. Right?

Kalau aku nak pakai seluar dengan t-shirt pun, it's non of your problem. Hey,, I'm not asking you to buy me a shirt or trousers.. No! No!

So, suka hati aku la. I'm the one who wears 'it'. Not you.. I buy the dresses use my own money k... Tak pernah pulak aku mintak duit dengan kau.. Yang kau busybody sangat kenapa? Or, kau jeles sebab aku ada pakaian yang kau tak ada? HOHO, wau! I'm so proud 'cause aku je ada pakaian tu. Kau takde. Bangga sey...

Oh, by the way camne korang tahu aku dress cenggitu cenggini? Stalk aku eyh?? Stalk apa? FB! Twitter? IG? Mestilah tak, kan? Sebab, aku mana upload gambar aku kat pesbuk, twitter, twittie and instalingga tu. TAK! Aku just upload gambar aku kat blog je.. So,,, mesti korang stalk blog aku kan? Kan? kan? Eh, thanks so much la.. Ada jugak eyh orang baca blog aku yang entah pape ni, kan? Bertambah visitor Cik Sakura Merah.. Saya bangga lagi :p

Ha.. Wait. Kau nak umpat aku? Nak caci aku? Nak kutuk aku? Teruskan.. Yes, teruskan.. Eh, bersyukurlah sikit aku suruh kau teruskan semua kerja yang sangat berfaedah tu. At least aku tak balas balik kan dengan makian etc. Kalau aku balas agaknya.... Jeng jeng jeng... Bagus jugak kalau kau sambung semua kerja tu. Kau dapat dosa, aku pulak dapat pahala.. Wheee... Happy-nya!

Actually, aku malas nak ambik port pasal perkara yang tak beri apa-apaa kepentingan pun pada aku. Buang masa! Tapi, disebabkan kau tu aku tengok macam meraih perhatian aku untuk membalas balik perbuatan kau tu, so aku buatlah entry ni. FYI, entry ni special untuk kau tau.. Untuk kau :*p

Ha.. Nak gitau. Kau kutuk la aku puas-puas, ye? Selagi tu tak puas, selagi tu kau kutuk. Sebabnya, aku takkan beri respons pun dengan perbuatan kau tu. Aku dah masak lah dengan kutukan ni. MASAK! Bukan masak biasa-biasa je, tapi masak ranum.. Seriously, I really dont care about what people talk 'bout me. Really! Sebab.. Manusia just know how to judge.. Yes.. Judging is manusia punya hobi. Manusia..

Kau tak puas hati lagi? Tak puas kutuk cara aku dress, nak kutuk BI aku pulak... BI aku broken la, itu la, ini la. Eheh! I dont care la.. At least aku boleh ber-BI. Kau? Ecece... Tau mengata orang je, 'bout yourself tak fikir pulak ye? Eh, bagusnya anak.. GudGud.

Aku malas nak ulas la pasal broken BI ni. Kalau kau nak tahu tentang pandangan aku, boleh baca entry aku yang lepas.. Eh, tapi kan aku rasa tak payah suruh pun takpe. Mesti kau dah pernah baca kan entry aku yang sebelum ni.. Kau kan stalker CSM. Waa Waa Waa :o

Eh, dah lah.. Aku stop kat sini aje lah entry kali ni.. Malas aku nak tulis entry panjang berjela untuk kau.
Dah, babai.

Thanks for reading this entry ^_^

No comments:

Pesanan Untuk Kaum Hawa

Assalamualaikum semua :') . Memang trend eyh zaman sekarang pakai tudung (turban) tutup rambut je. Kenapa? Batang leher tu bukan aurat...