Thursday 1 October 2015

FAKTA ORANG MALAYSIA part1

Rabu/16 September 2015
Assalamualaikum...
Sebenarnya dah lama aku nak tulis entry ni tapi berkesempatan. Sekarang baru aku ada masa nak tulis sebab sekarang kan cuti penggal ke-2. Kehkeh..
Sapa orang Malaysia sebut 'Saya'.
"Saya!"
Yeah.. Akulah orang Malaysia. Akulah rakyat Malaysia. Malaysia, tanah tumpahnya darahku. Malaysia, sehati sejiwa. EH, ceh ceh.. TERmenyanyi pulak dah.
K, kembali ke topik asal.
Tujuan aku tulis entry adalah sebab aku nak sedarkan korang semua wahai pembaca setia Cik Sakura Merah tentang perangai korang, rakyat Malaysia. Yeah, korang.. So, I hope bila korang baca fakta-fakta yang aku tulis ni, korang akan tergelak lah ye? Sebab aku rasa fakta-fakta yang aku akan tulis ni sangat kelakar. EH, Choi! And, don't don't don't make any speculations di atas fakta-fakta yang aku akan tulis. Kalau tak puas hati, beritahu secara cool.. Jangan duk maki-hamun, k?
So, silakanlah membaca fakta yang pertama tentang orang Malaysia..
-Fakta Orang Malaysia-
Kalau kita pergi ke mana-mana, contohnya kenduri, kita mesti cari tempat duduk. Bila dah jumpa tempat duduk yang kosong tak ada orang, kita mesti akan tanya kat orang yang duduk sebelah tempat duduk yang kosong tu, "Ada orang tak kat sini?" padahal kita tahu dan nampak kat situ memang tak ada orang.
Erk? Betul ke tak fakta kat atas tu? Betul kan? Kan? Kan? Hehe.. Aku dan kenkawan selalu je camni masa kat kantin. Dah nampak kerusi tu tak ada orang duduk tapi still tanya, "Ada orang okk (op) sini?". Hehehe.. Kelakarlah! (Senyum)
Thanks for reading this entry ^_^

No comments:

Pesanan Untuk Kaum Hawa

Assalamualaikum semua :') . Memang trend eyh zaman sekarang pakai tudung (turban) tutup rambut je. Kenapa? Batang leher tu bukan aurat...