Friday 4 September 2015

Aku Masuk TV!


Ahad/23 Ogos 2015



Assalamualaikum..

Ada sesiapa tak yang tengok Pesona Terengganu petang tadi?
Ada?
Nampak tak aku dalam tv tadi?
Tak nampak?
Alah.. Kesiannya..

Petang tadi tengok Pesona Terengganu.. And believe or not, aku ada dalam episod kali ni. HUHU. Macam tak percaya pulak budak picisan macam aku ni boleh masuk TV. Dah lah tudung aku masa tu hancur berkecai!
Mesti korang pelik kan, macam mana aku boleh masuk dalam program Pesona Terengganu.. Kan? Meh sini nak story sikit.
2 minggu lepas, beberapa orang teacher yang mengajar subjek Bahasa Inggeris datang ke sekolah aku untuk program Trenglish Attack bagi budak form2. So, kira termasuk aku sekalilah..
Masa kem tu, pihak TV3 dari program Pesona Terengganu datang untuk buat penggambaran (ceh! penggambaran kau.) untuk dimasukkan ke dalam program Pesona Terengganu.
Dalam kem tu, ada satu aktiviti ni yang each group kena hantar 4 orang wakil untuk bentangkan peta 'sekolah idaman kami' . So, aku, Fariha, Weida and Nurien menjadi wakil dari group kitorang untuk membentang. And our group is willing to be the first group yang nak bentang. Well, budak top mestilah menunjukkan ke-top-an kitorang dengan sentiasa menjadi yang pertama. Keh Keh!
Ha, begitulah ceritanya..
Ops! Before aku lupa nak beritahu.. Semasa kem ni, all of the students MUST speak in English. No Malay language allow. So, kiranya semasa aku and friends membentang tu, we all speak in English la..
Wakpe? Dok caye? Eh, eh.. Jangang ingak (ingat) orang Ganu dok reti cakak (cakap) inggeris, eyh :p
Aku and friends tak rasa cuak pun sebab kena speak English semasa membentang sebab kitorang memang selalu jugak guna bahasa inggeris semasa berbual to each other..

-Kalo korang tak percaya jugak, boleh tengok video bawah ni-



Thanks for reading ^_^

No comments:

Pesanan Untuk Kaum Hawa

Assalamualaikum semua :') . Memang trend eyh zaman sekarang pakai tudung (turban) tutup rambut je. Kenapa? Batang leher tu bukan aurat...