Sunday, 30 August 2015

Lirik lagu Siapa Diriku - Ayda Jebat

Lirik Lagu Siapa Diriku OST Drama Maid – Ayda Jebat

Jangan-jangan kau terburu-buru
Jangan-jangan pandai menghukumku
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu
Ku bukan primadona
Aku bukan juga diva
Aku… 2x
Ku bukanlah superstar
Sampai nak mengada-ngada
Tunggu, jangan cepat nak labelku
Biarkan mereka berkata-kata
Apa sahaja
Jangan-jangan kau terburu-buru
Jangan-jangan pandai menghukumku
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu
Jangan-jangan senyum-senyum saja
Jangan marah tak kenal tak cinta
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu
Kau cuba jatuhkanku
Tinggalkanku seribu batu
Aku, masih di hadapanmu
Biarkan mereka berkata-kata
Apa sahaja
Jangan-jangan kau terburu-buru
Jangan-jangan pandai menghukumku
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu
Jangan-jangan senyum-senyum saja
Jangan marah tak kenal tak cinta
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu
Jangan kau main kata
Tanpa usul periksa
Ku hanya manusia biasa
Kita tak sempurna
Hati-hati dengar sini
Jaga diri jaga hati
Sayang cinta rindu
Kata I love you
Jangan-jangan kau terburu-buru
Jangan-jangan pandai menghukumku
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu
Jangan-jangan senyum-senyum saja
Jangan marah tak kenal tak cinta
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu
Kau tak tahu siapa diriku
Kau tak tahu siapa diriku
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu
Siapa diriku

Friday, 14 August 2015

Rindu Tanpa Sebab

Assalamualaikum...

Aku tak tahu kenapa, setiap kali aku tengok gambar bunga sakura, mesti aku akan teringatkan satu tempat ni. Tempat yang sudah tentunya jauh dari bumi Malaysia. Perlu menempuh perjalanan yang memakan masa berejam. Tempat yang tak mungkin dapat pergi dengan berjalan kaki.
Tempat tu ialah Jepun..

Entah kenapa, bila aku pandang je gambar bunga sakura, benda pertama yang terlintas di fikiran aku ialah Jepun.. Rindu sebenarnya *^▁^*

Tapi... Kenapa aku perlu rindu?

Aku bukannya pernah pergi ke Jepun. Naik kapal terbang pun tak pernah, apatah lagi menjejakkan kaki di negara Matahari terbit tu. Kalau nak kata aku ni anak jati Jepun pun memang lagi lah tak logik. Muka takde langsung iras-iras orang Jepun. Mata tak sepet. Muka pun bukannya cerah sangat..
So, now. Aku rindu Jepun tanpa sebab...

Rinduuu sangat!!
 Tak tertahan dah rasanya..
Aku harap one day aku dapat pergi sana, In Sha Allah...

●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•

 
-Dan suatu hari nanti aku akan pergi ke bumi sakura untuk mencari cinta-

 

JEPUN, MU TUNGGU AKU DATANG

JEPUN...

Sebut nama pun, aku dah rasa macam diri ni melayang-layang je... Apatah lagi kalo aku dapat pergi sana... Waaa.. Alangkah indahnya! ∩__∩


K, babai,..

-KASIH, SAYANG, CINTA-

Nak mengasihi orang? Senang je...
Nak menyayangi orang? Senang je...
Nak mencintai orang? Senang je...
Tapi...
Nak cari orang untuk dikasihi? Susah!
Nak cari orang untuk disayangi? Lagilah susah!
Nak cari orang untuk dicintai? Susahlah sangat!
Sebab?
Kau nak kasihi orang, tapi kau pasti ke yang orang tu pun boleh kasihi kau?
Kau nak sayangi orang, tapi kau pasti ke yang orang tu pun boleh sayangi kau?
Kau nak cintai orang, tapi kau pasti ke yang orang tu pun boleh cintai kau?
TAK! Jawapannya TAK ...
Kerna...?
Manusia ni kua menipu...

- Kau mungkin tak faham sebab kau tak pernah alami. Tapi bila kau dah alami, aku pasti kau akan faham walaupun cuma 20% -

P/S : Kalau kau nak kasih, sayang dan cintakan orang, kasih, sayang dan cintakanlah orang yang kasih, sayang dan cintakan kau lebih lagi...

By : Cik Sakura Merah

-BAGUS-

Kau rasa kau bagus...
Tapi sebenarnya kau tak bagus langsung...
Kau tau sebab apa?
Sebab kau tu perasan sangat bagus..
Bila kau rasa kau sangat bagus,
Kau akan lupa yang orang lain ada yang lebih bagus dari kau..
Dan kau lupa...
Yang 'BAGUS' kau tu tak kekal lama pun.
Sebab?
Tanyalah diri kau sendiri...
"Bila kau rasa kau bagus,
Kau dah tak cuba untuk mencuba..
Kan?
Sebabnya?
Sebab kau kan dah bagus..
So, untuk apa kau nak cuba lagi?
Ye, tak?"

- LEBIH BAIK ANGGAP DIRI INI SEPERTI ORANG KERDIL YANG SENTIASA DITINDAS DARIPADA MENGANGGAP DIRI INI MACAM ORANG YANG TINGGI GALAH DAN SELALU MENINDAS -

~ Kau akan tahu bila kau dah rasa
~ Sebab rasa tu beri kau pengetahuan

By : Cik Sakura Merah

SALAM JUMAAT

Assalamualaikum!!!

Salam Jumaat semua ^_^¦¦¦

Semoga Jumaat ini lebih baik dari Jumaat lepas. Semoga hari yang penuh barakah ini diberkati oleh Allah S.W.T. Dan semoga Jumaat ini berakhir dengan seoles senyuman dan kegembiraan..
Untuk pengunjung blog yang aku sayang, salam Jumaat... Semoga hari ini berlalu dengan ceria ∩__∩

K, bai ♥

Aku Pembawa Talasemia

Assalamualaikum and hye semua :') . :') . Hanya mampu senyum. . Soooo, I gonna go to Klinik 1Malaysia at UTC, PB Square, K. Te...